Kundkorg
Accepterade betalningsmetoder

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får ställda till oss från våra kunder.
Om du inte hittar svar på din fråga här, vänligen kontakta kundservice.
Kontakta oss här

Beställning

Du bör få din orderbekräftelse via mejl strax efter att din beställning har gjorts. Avvakta gärna ett par timmar och se om mejlet hamnat i din skräppost. Om du mot förmodan ännu inte har fått din orderbekräftelse är du välkommen att kontakta vår kundservice på info@theteacentre.se

Dessvärre kan vi inte ta emot beställningar via telefon, då vi inte får ta betalt via telefon.

Ångerrätten gäller i 14 dagar (ångerfristen) från dagen du tar emot din leverans och enbart för tillbehör och andra produkter med 25% moms. Den gäller ej livsmedel.

Du kan läsa mer om detta i våra köpvillkor här

När du valt dina produkter och tagit dig vidare till kassan så kommer vi be om dina personuppgifter. Här fyller du i köparens uppgifter, men nedanför dessa fält finner du rutan “Leverera till annan adress?”. Om du bockar i denna ruta får du möjligheten att fylla i en alternativ leveransadress till vilken beställningen kommer att skickas.

En beställning lagd innan klockan 08.00 på en helgfri vardag hanteras samma dag. Beställningar som kommer in efter klockan 08.00 börjar hanteras nästkommande arbetsdag.

Leverans

Vi erbjuder i dagsläget leverans via DHL Freight (inom Sverige) och DHL Express.

Utlämningsställe/ombud – Sverige
Våra svenska kunder har möjlighet att få sitt paket skickat till närmsta utlämningsställe eller ombud med DHL:s tjänst “Service Point” mot en fraktavgift på 59 SEK.

Hemleverans – Sverige
För beställningar med en nettovikt över 1kg erbjuder vi hemleverans med DHL:s tjänst “DHL Paket”. Detta mot en fraktavgift på 99 SEK.

Hämta i butik – Sverige
Vi erbjuder också utlämning i vår butik på Hornsgatan 46, 118 21 Stockholm.

Internationella leveransalternativ
Internationellt erbjuder vi leverans via ombud eller hemleverans jorden runt.
Dock så kan fraktsätt och kostnad variera beroende på land och område. Vid val av land kommer de olika alternativen presenteras i kassan.

Frakt inom Sverige kostar 59 SEK för leverans via utlämningsställe/ombud.
Frakt inom Sverige kostar 99 SEK för leverans till dörr.
Internationella fraktkostnader varierar beroende på land. Priset beräknas i kassan.

Du får ett mejl när din beställning har packats med sändningens spårningsnummer.
Klicka på länken i det mejlet för att se fraktstatus.

För inrikes beställningar ligger paketet kvar i 14 dagar innan det skickas tillbaka. För internationella kunder skickas paketet tillbaka efter 7 dagar hos ombudet.

Vid hemleverans med DHL Paket så aviseras du när din beställning är färdig för
leverans. I denna avisering ombeds du att välja en lämplig tid för utlämning.
Om du mot förmodan inte kan ta emot din beställning vid förbokad tid och datum, så lämnas paketet utanför din dörr. Notera att DHL inte ansvarar för förlorade paket som inte har mottagits personligen.

Under normala omständigheter skickar vi ut paket två gånger per vecka. Vilka veckodagar det blir varierar med period, röda dagar och belastningsgrad.

Vi strävar alltid efter att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Vår normala leveranstid estimeras mellan 3-5 arbetsdagar. Vid hög belastning hos oss eller hos speditörer kan leveranstiden komma att påverkas. Om din leverans skulle vara försenad utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@theteacentre.se.

Betalning

1. För att komma till kassan klickar du på varukorgen, ikonen uppe till höger på sidan. Då dyker en överblick av din varukorg upp där du kan lägga till eller ta bort varor.

2. Klicka på den gröna knappen nere i varukorgen ”Till kassan” för att ta dig vidare till vår kassa.

3. Här börjar din betalning. Börja med att fylla i dina personuppgifter för beställningen i de angivna fälten. Fält med en röd stjärna är obligatoriska och måste fyllas i för att gå vidare i betalningen.

4.Notera att det land du väljer bland dessa fält avgör vilken valuta din varukorg visas i och i vilken valuta du kommer att debiteras i.

5. Under det sista fältet finner du rutan “Leverera till annan adress?” Om du handlar som present åt någon annan eller vill skicka din beställning till en annan adress ska du kryssa i denna ruta och se nya fält laddas upp på sidan. Dessa fält är identiska med fälten ovanför, men anger alltså en alternativ leveransadress.

6. Här fyller du i om du vill att beställningen skall skickas någon annanstans än den adress som angivits i de första fälten. Om fakturaadress och leveransadress är densamma skall rutan “Leverera till annan adress?” inte bockas för.

7. Längre ner på sidan finner du dina fraktalternativ. Dessa kan variera beroende på land och/eller ort. Se de olika fraktalternativen här.

8. För att sedan kunna gå vidare till betalningen måste du godkänna våra köpvillkor. Dessa kan du se genom att klicka på länken “villkor”.

9. Tryck sedan på den gröna knappen “Gå vidare till betalning”.

10. Kassan uppdateras och du tas nu vidare till betalningen. Här ombeds du att fylla i namn, kortnummer, giltighetstid och CVC-kod i de angivna fälten.

11. Klicka slutligen på ”Betala” för att slutföra köpet.

12. Sidan kommer att laddas om och visa dig en grön sida med en animation av en tekanna och kopp. Här är det viktigt att du inte laddar om sidan eller backar. Vänta tills sidan har laddat klart och din orderbekräftelse visas.

13. Ditt köp är nu genomfört. Vi kommer att höra av oss via mejl när din order börjar hanteras.

För tillfället erbjuder vi inte fakturabetalning.

Vi ta emot de flesta kontokort och kreditkort från större kortutgivare som Mastercard, Visa och American Express.

När du har bekräftat betalningen i kassan gör vår leverantör av betalningslösningar en så kallad “autentisering” av de angivna kortuppgifterna. Om allt är i sin ordning reserveras orderbeloppet omedelbart på kontot som kortet är kopplat till.

När din beställning är färdigpackad och skickad dras pengarna från ditt konto.

Efter beställning

Vi ber dig kontakta vår kundservice på info@theteacentre.se som ser över ditt ärende. Ifall något saknas kan vi antingen skicka om de saknade produkterna eller återbetala dig för dessa.

Vi ber dig kontakta vår kundservice på info@theteacentre.se som ser över ditt ärende. Skicka gärna en bild på den skadade produkten samt paketet den levererades i. Produkter som har levererats skadade bör reklameras inom 7 dagar från att leveransen tagits emot.

För livsmedelsprodukter som te gäller inte ångerrätten då varan inte kan återsäljas. Dock så har du ångerrätt på tillbehör och andra icke-ätbara/drickbara produkter.